تصویر طب سوزنی چیست + فواید طب سوزنیhttps://clinicmadar.com/
تصویر طب سوزنی چیست + فواید طب سوزنی

طب سوزنی چیست + فواید طب سوزنی

طب سوزنی یکی از روش های درمانی سنتی و باستانی بوده که امروزه با ادغام آن با علم پزشکی نویت در بسیاری از زمینه ها همچون کاهش درد و زیبایی استفاده می شود.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی یا سوزن درمانی درمان سنتی و باستانی چینی بوده که به روش فروکردن سوزن های بسیار نازک در نقاط خاصی از بدن اقدام به درمان بیماری های مختلفی نموده است. طب سوزنی نوین که توسط دانشمندان غربی با ترکیب علم طب سوزنی چینی باستانی با علم نوین پزشکی ادغام شده را به عنوان طب سوزنی شاخه وسترن شناخته می شود. این روش طب سوزنی از طریق تاثیر بر روی سیستم عصبی باعث از بین رفتن علائم بیماری و نهایتا درمان بیماری می شود. همچنین مرکز توانبخشی مادر از این نوع طب سوزنی برای تکمیل درمان های توانبخشی خود نیز استفاده می نماید.طب سوزنی یا سوزن درمانی درمان سنتی و باستانی چینی بوده که به روش فروکردن سوزن های بسیار نازک در نقاط خاصی از بدن اقدام به درمان بیماری های مختلفی نموده است. طب سوزنی نوین که توسط دانشمندان غربی با ترکیب علم طب سوزنی چینی باستانی با علم نوین پزشکی ادغام شده را به عنوان طب سوزنی شاخه وسترن شناخته می شود. این روش طب سوزنی از طریق تاثیر بر روی سیستم عصبی باعث از بین رفتن علائم بیماری و نهایتا درمان بیماری می شود. همچنین مرکز توانبخشی مادر از این نوع طب سوزنی برای تکمیل درمان های توانبخشی خود نیز استفاده می نماید.

طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان میکند؟

طب سوزنی نوین برای درمان انواع بیماری ها قابل استفاده است. خدماتی که مرکز توانبخشی مادر در زمینه طب سوزنی قادر به خدمات دهی است شامل بیماری های زیر است:

1- طب سوزنی برای درد کمر

2- طب سوزنی برای درد پا

3- طب سوزنی برای درد زانو

طب سوزنی برای درد شانه

4- طب سوزنی برای درد آرنج

5- طب سوزنی برای درد مچ

6- طب سوزنی برای لاغری

7- طب سوزنی برای لیفت پوست

8- طب سوزنی برای از بین بردن چروک

9- طب سوزنی برای کاهش اشتها

10- طب سوزنی برای کاهش تمایل به شیرینی

11- طب سوزنی برای دیابت

12- طب سوزنی برای تقویت رویش مو

13- طب سوزنی برای سر درد

14- طب سوزنی برای صورت

مدت زمان تاثیر طب سوزنی

مدت زمان تاثیر طب سوزنی به طور معمول بین جلسات 4 تا 6 قابل مشاهده است؛ اما در بسیاری از افراد نتایج از همان جلسه اول قابل مشاهده است.

تعداد جلسات طب سوزنی

دوره های طب سوزنی که توسط مرکز توانبخشی مادر ارائه می شود به طور معمول 10 جلسه هستند و فاصله بین جلسات طب سوزنی باید حداقل 72 ساعت (سه روز) و حداکثر 10 روز باشد. در صورتی که فاصله هر جلسه به بیش از 10 روز به طول انجامد دوره طب سوزنی بیمار بی تاثیر و جلسات باید از اول شروع شوند.

بعد از طب سوزنی چه باید کرد؟

بعد از طب سوزنی بهتر است اقدامات زیر را انجام بدهید:

1- به مقدار کافی استراحت کنید.

2- از ورزش های سنگین دوری کرده و ورزش های سبک انجام دهید.

3-  تغذیه مناسب داشته باشید.

4- دوش آب سرد گزینه مناسبی است.

5- نوشیدنی های قندی (آب میوه های کارخنه ای، نوشابه، دلستر و...)، الکلی و نوشیدنی های حاوی کافئین (همچون قهوه و...) گزینه های مناسبی برای بعد از طب سوزنی نیستند؛ در عوض آب میوه های طبیعی و آب بهترین انتخاب شما هستند.

بهترین زمان برای طب سوزنی

بهترین زمان برای طب سوزنی زمانی است که شما به تازگی غذا خورده باشید تا انرژی بیشتری برای جلسه طب سوزنی بتوانید استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که ساعت طب سوزنی تفاوتی ندارد؛ انجام طب سوزنی در صبح، ظهر و یا عصر نتیجه یکسانی دارد؛ اما بهتر است قبل از طب سوزنی تغذیه مناسبی داشته باشید.

طب سوزنی فیزیوتراپی چیست؟

طب سوزنی فیزیوتراپی نوعی درمان ترکیبی از الکتروتراپی بوده که بیشتر اثر خود را بر روی عضلات می گذارد. اما همانطور که گفته شد طب سوزنی نوین با تاثیر خود بر روی سیستم عصبی انسان اثر خود را در درمان بیماری نشان می دهد.

آیا طب سوزنی درمان قطعی است؟

درمان قطعی بودن طب سوزنی بستگی به نوع بیماری یا مشکل مراجعه کننده دارد؛ مثلا در فردی که صرفا کمر درد دارد درمان قطعی است اما برای فردی که دارای درد کمر ناشی از شکستگی مهره های کمر است درمان قطعی نبوده و برای این مشکل باید اقدامات پزشکی دیگری انجام داد و نهایتا در مرحله آخر طب سوزنی کمک کننده برای کاهش درد است.

عوارض طب سوزنی

طب سوزنی یکی از روش های درمانی ایست که هیچ گونه عارضه ای ندارد؛ چرا که نه دارویی وارد بدن می شود، نه به پوست آسیب عمده وارد می شود (برخلاف جراحی) و همچنین سوزن های مورد استفاده بسیار بسیار ریز (در حد ¼ میلی متر) بوده که حتی وارد شدن آن به پوست در اکثر نقاط کاملا بدون درد و بدون حس وارد شدن می باشد.

فواید طب سوزنی برای صورت

از فواید طب سوزنی برای صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- افزایش تولید موادی که نبودشان موجب ایجاد چروک می گردد (مثل کلاژن)

2- از بین رفتن جای جوش های پوستی

3- از بین رفتن چروک پیشانی

4- از بین رفتن پروک های دور چشم

5- لیفت گونه ها

6- زاویه دار شدن فک صورت

7- از بین رفتن غبغب

8- از بین رفتن افتادگی پلک

طب سوزنی برای افزایش قد تاثیر دارد؟

باسلام همچین پروتکلی وجود ندارد.

طب سوزنی برای لاغری چند جلسه است؟

باسلام تعداد جلسات طب سوزنی برای لاغری معمولا ده جلسه می باشد.

برای طب سوزنی صورت هزینه آن چقدر است؟

باسلام برای مشاوره و تعداد جلسات طب سوزنی برای صورت باشماره 09129618544 تماس حاصل فرمایید.

طب سوزنی کاهش اشتا هم امکان پذیر است؟

با سلام بله .طب سوزنی پروتکل های کاهش اشتها نیز دارد.